07 kesäkuuta, 2007

Windows Vista Ultimate päivitys valmis

Päivitin nyt Windows käyttöjärjestelmäni lopulta Microsoftin uusimpaan työpöytä Windowsiin, eli Windows Vistaan.

Minulla on ollut Vista koekäytössä noin 30 päivää tietokoneeni toisella kiintolevyllä ja tulin kokeiluni myötä siihen lopputulokseen että Vista olisi minulle jo sopiva käyttöjärjestelmä vaikka analoginen TV-kortti onkin vielä "ei tuettujen" laitteiden listalla, tosin se onkin sitten ainut sellainen.

DigiTV-kortti tulee muutenkin syksyllä hankittua tai ehkä jo elokuussa mikäli Forssan Seudun Puhelimen tv-kaapeli ei tue peruskanavien muuntamista analogiseksi.
Olen nyt tosin muutamiin ohjelmisto -ongelmiin törmännyt Vistaa käyttäessäni, ensimäinen näkyvä ongelma oli se että Ulead Videostudio 8 ei toimi ongelmitta Vistan kanssa ja se on ollut suurin ongelma sillä olen ohjelmaa käyttänyt työssäni.

Hain uuden Videostudio 11 version joka tarjoaa natiivin Vista tuen, tätä en ole kuitenkaan vielä päässyt asentamaan, myös suosimani Mozilla Firefox sekoilee Vistassa jonkin verran, en ole varma on sekoilun syynä Adoben Flash -palikka vai mikä mutta nyt olen pärjännyt kumman hyvin Windowsin mukana tulevalla Internet Explorer 7.0 selaimella.

Ei kommentteja: